14 intrebari pentru 2014


Marketerii se confrunta in prezent cu mult mai multe canale de comunicare cu clientii, clienti care au cereri si asteptari tot mai mari. Totodata a crescut complexitatea si viteza executiei in marketing, oportunitatile de comunicare sunt abundente iar  lista poate continua. Traim vremuri de o complexitate in crestere, cand este dificil sa stii daca ai luat decizia corecta din punct de vedere al marketing-ului.

Pentru a veni in ajutorul managerilor de marketing si a echipelor pe care le coordoneaza, am pregatit un checklist cu 10 intrebari la care iti recomand sa raspunzi pe masura ce inaintam in 2014.
In spatele acestei liste de intrebari este recunoasterea faptului ca disciplina in marketing este mai importanta ca niciodata, dar, in acelasi timp, marketing-ul trebuie sa fie indeajuns de flexibil incat sa fie deschis la realitatile contemporane.

 1. Cum cresti afacerea?
Vinzi mai mult mai multor oameni?
Cauti noi consumatori pentru brand-ul tau?
Cauti sa-ti imbunatatesti profitul?

 2. Cu cine vorbesti?
Ce stii despre cei carora le vinzi produsele si serviciile tale?
Vinzi tuturor sau unui segment demographic clar stabilit?
Ai o cunoastere profunda a consumatorului caruia te adresezi?

 3. Cine este competitia?
Te uiti la competitorii potriviti?
Sunt competitorii tai intr-o alta categorie?
Poate fi competitia ta este un comportament al consumatorului?

 4. Care este scopul existentei brand-ului tau?
Care este menirea lui dincolo de a face profit?
Ce face pentru a imbunatati vietile consumatorilor?
Cum exprimi acest lucru in executie?

 5.  Este aliniat scopul brand-ului cu cultura in care traieste?
Ce observi in jurul tau si crezi ca este relevant brand-ului?
Care este perspectiva ta legat de asta?
Vrei sa creezi tendinte sau sa le urmezi?

 6.  Cat de tolerant esti la risc?
Esti pregatit sa-ti asumi riscuri?
Echipa si organizatia ta inteleg asta?
Esti pregatit pentru esec?

 7. Ai un plan?
Ai o strategie care sa te ghideze?
Iti spune ce ar trebui sa faca brand-ul tau?
Explica clar rolurile si responsabilitatile echipelor interne si externe?

 8. Ce faci cu datele colectate?
Stii ce date sunt valoroase si care nu?
Te ajuta sa intelegi clientii si prospectii?

 9.  Cum imbunatatesti experienta interactiunii cu brand-ul?
Ai cercetat experienta din perspectiva clientului?
Stii care este drumul consumatorului pina la decizia de cumparare?
Ai identificat oportunitati pentru a imbunatati interactiunea consumatorului cu brand-ul?

 10. Cum masori succesul?
Ce masori?
Stii ce conteaza?
Cum utilizezi informatiile dobandite pentru a imbunatatii rezultatele?

 11. Cum privesti online-ul?
Este integrat in strategie?
Brand-ul tau isi doreste sa fie util consumatorului in online?

 12. Brand-ul tau trebuie sa faca conversatie in timp real?
Are nevoie sa discute cu oamenii in timp real?
Ce ar trebui sa spuna?
Este conversatia aliniata cu scopul si strategia?

 13. Unde se regaseste crearea de continut?
Produci continut dincolo de publicitate?
Ai o strategie de continut?
Ai mijloacele pentru a produce continut relevant?

14. Echipa ta traieste intr-o cultura a invatarii?
Ai un plan prin care sa inveti din eforturile tale?
Procesul de invatare imbunatateste rezultatele?
Invatamintele acumulate de organizatie sunt comunicate in mod coerent intregii echipe?


Cateodata la cele mai simple intrebari este cel mai dificil de raspuns.
Iti recomand sa printezi acest checklist si sa-l afisezi la vedere, astfel incat atunci cand ai nevoie sa stii sa pui intrebarile potrivite.

Posted in | Leave a comment

The most powerful person in the world


This is a story about storytelling.

Steve Jobs strolls into the employee break room and starts making himself a bagel.

The staff chew their lunch warily.

Then, out of the blue Jobs addresses the room: "Who is the most powerful person in the world?"

A few names are nervously put forward. One employee suggests Nelson Mandela.

"NO! You are ALL wrong" says Jobs. The most powerful person in the world is the story teller. The storyteller sets the vision, values and agenda of an entire generation that is to come and Disney has a monopoly on the storyteller business."

"You know what?" he continues "I am tired of that bullshit, I am going to be the next storyteller" and walks out with his bagel.

I dug this story up from a long Quora thread about chance encounters with Steve Jobs.

I think Jobs was spot on here. Human beings follow people who tell stories. Even more, they value people who people follow. 

As a communicator, you're well positioned to carve out your own 'monopoly' on storytelling in your organisation.

Nobody will ever tell you to do this. And when you do, sometimes it will feel uncomfortable. But if you do grab this opportunity, you'll have the 'Steve Jobs' of your organisation eating out of your hand.

Posted in , , , , , | Leave a comment

Designeri, luati aminte!





Acum ceva vreme, am gasit pe Slideshare o prezentare extrem de utila. Dedicata Art Director-ilor.
De curand, Dave Bell, autorul ei, a publicat un sequel. La fel de plin de tips & tricks.
V-o recomand cu caldura, fie ca sunteti art director-i, designeri, DTP-isti sau copywriteri.
Si tineti cont de ea cand lucrati la un proiect. Printati-o si puneti-o pe un perete, la vedere.

Posted in , , | Leave a comment

O reclama care nu ...pute!



In sfarsit,o reclama misto pentru un produs care te salveaza in situatii jenante :)
Si fetele o fac ;) Nu-i asa?

Posted in , , , | Leave a comment

Psihologia in publicitate



Un video foarte interesant despre psihologie in publicitate.
Foarte util pentru cei care sunt la inceput.

Posted in , , | Leave a comment

Ich bin ein Berliner


Acum ceva vreme, Victor anunta pe blog un concurs despre strat-up-urile germane din domeniul tehnologiei, ca pretext pentru vizita pe care o pregatea in Germania pentru a lua pulsul local in ce priveste Internet-ul, start-up-urile din tehnologie si economia digitala. Miza consursului era un tricou din Berlin. Cum am locuit ceva vreme in Germania, am zis sa-mi  maresc colectia de tricouri.

Am scris despre Wunderlist, o aplicatie de task management, dezvoltata de 6Wunderkinder, un start-up pe val.
Spre surpriza mea, am castigat un tricou, pe care-l port cu mandrie, dupa cum puteti vedea in fotografia de mai sus.
Mai ales ca are si "Untern den Linden" in parte din dreapta sus. Care este un bulevard al Teilor, foarte celebru in toata lumea. Prietenii stiu de ce :)

Iti multumesc Victor!


Posted in , , , , , , | Leave a comment

Cum poti face valuri pentru Iasi



Afla cum poti face valuri la Swimathon, sprijinind prin efortul tau generos, proiecte cu impact pozitiv in Iasi.
Inoti, iti mobilizezi prietenii sa te sustina, si contribui la dezvoltarea comunitatii.
Simplu!

Posted in , , , , , , , | Leave a comment

Ideile tale schimba Iasul!



Fundatia Comunitara Iasi lanseaza un fond drag mie (sunt cel care i-a dat numele), prin a carui finantari se doreste stimularea celor care au idei si capacitatea de ale implementa astfel incat sa miste lucrurile in comunitatile lor.
Banii provin din contributiile celor care au participat la Swimathon anul trecut.

Prin fondul "Ideile tale schimbă Iaşul", Fundatia Comunitara Iasi isi propune să conştientizeze necesitatea implicării fiecarui locuitor al Iasului în dezvoltarea societăţii şi a potenţialului pe care oamenii îl au pentru generarea unei schimbări în comunitate. De asemenea, se mai doreste stimularea participarii la activităţile civice şi încurajarea celor care au un comportament proactiv prin oferirea suportului de care au nevoie pentru implementarea proiectului.

"Ideile tale schimbă Iaşul" este un fond deschis, înscrierea proiectelor desfăşurându-se în două etape: prima  presupune completarea unei scrisori de intenţie, iar a doua etapă constă în completarea unei cereri de finanţare. Depunerea scrisorilor de intenţie se poate face în orice moment al lunii, urmând ca acestea să fie jurizate între zilele 3-10 ale lunii următoare. Echipele care s-au calificat în această etapă au două săptămâni la dispoziţie pentru a completa cererea de finanţare. Decizia finală va fi anunţată după analiza aplicaţiei de către un comitet de juriu.

Valoarea anuală a fondului este de 30.000 lei, suma acordată per proiect variind între 2.000 -5.000 lei. Contribuţia financiară a aplicantului trebuie să fie în valoare minimă de 10% din valoarea totală a proiectului, iar alţii 10% trebuie să reprezinte contribuţia în natură. Perioada maximă de implementare a proiectului este de 6 luni. Aplicanţii eligibili sunt: grupuri de iniţiativă, ONG-uri, asociaţii de proprietari.


Pentru a afla care sunt modalitatile de aplicare, te rog sa accesezi urmatorul link:
http://fonduri.fundatiacomunitaraiasi.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=478:ideile-tale-schimba-iasul&catid=101:fonduri


Nu mai ai nicio scuza sa stai sa astepti sa vina un unicorn alb sa-ti rezolve problemele.
Aplica acum!

Posted in , , , , | Leave a comment

Make the difference



Duminica, 31 martie, voi participa, in calitate de speaker, la "Make the Difference" eveniment organizat de ATRAG. Marturisesc ca sunt entuziasmat de genul acesta de tineri, implicati, carora le pasa de lumea in care traiesc si se straduiesc sa creeze ocazii pentru congeneri ai lor sa invete din experientele si exemplele unor oameni care au facut cate ceva.

Sunt convins ca daca as fi avut parte de genul acesta de experiente in tinerete, as fi realizat mult mai multe decat am facut deja. Daca as fi la varsta alegerilor, a cautarii drumului in viata, nu as rata asa oportunitate.


Evenimentul se adreseaza tuturor elevilor, studentilor, absolventilor si tinerilor profesionisti aflati la inceput de drum. E un eveniment educational, un eveniment al ideilor destepte, un semnal de trezire menit sa-ti aduca aminte ca e momentul sa actionezi!

Make the difference e o conferinta de tip TED, care vine cu un mix de dezvoltare personala si orientare spre schimbare, bine definit si organizat, te aduce in fata unor speakeri cu experiente de viata ineresante, iar tu nu trebuie decat sa fii deschis, sa-ti doresti sa inveti si sa fii prezent la evenimentul Past.Present.Future?

Ne vedem acolo, da?

Inscrie-te aici





Posted in , , , , , , , , | Leave a comment

Puterea vulnerabilitatii



Asta este un video exceptional!
Pentru viata ta personala si profesionala si pentru viata mea personala si profesionala. Am adunat atat de multe sfaturi importante ... Este despre conceptul de conexiune la nivel uman ... care este, desigur, construirea de relatii ... care este parte esentiala a vietii noastre.

Cum putem cultiva curajul, compasiunea si conexiunea de a ne accepta imperfectiunile si sa recunoastem ca suntem de ajuns - ca suntem demni de iubire, apartenenta si bucurie?

Leave a comment

5 ani



Pe 1 martie am implinit 5 ani de cand ne-am casatorit. Si vroiam sa sarbatorim cu o iesire in Bucovina. Am tot cautat impreuna cu Gabriela variante si in timp ce analizam destinatii si oferte, am auzit de un concurs organizat de Viva FM.
Miza era un weekend la pensiunea Casa Domenasca din Cacica, plus un voucher de 250 de lei. Tot ce trebuia sa facem era sa trimitem un SMS. Dupa ce am intrat pe site-ul pensiunii si am vazut ca are in dotare piscina si sauna, plus faptul ca era proaspat deschisa, am zis sa-mi incerc norocul.

Ei bine, joi pe la orele 16 am primit un telefon. O voce feminina ma intreba daca imi suna familiar Viva FM. Mi-am amintit instant de sms-ul trimis si de concurs, iar vocea m-a anuntat ca am castigat. Dupa momentele euforice asezonate de chiuiala de rigoare (in direct), mi se spune ca voi beneficia de premiu in weekend-ul urmator. Cum noi doream sa mergem pe 1 martie, am sunat la pensiune si, spre bucuria mea, domnul Adrian Ordoi (manager) a fost foarte amabil si mi-a comunicat ca ne asteapta a II a zi.

Tre' sa va spun ca desi sambata a nins, noi ne-am bucurat de o sedere pe masura aniversarii. Sauna, piscina, dragoste au fost ingredientele weekend-ului. Pensiunea, desi abia deschisa si cu planuri mari de dezvoltare, arata foarte bine, este facuta cu gust si atentie, iar domnul Ordoi a fost tot timpul atent sa fim multumiti.
Sambata chiar am stat de vorba cateva minute cu proprietarii, doi oameni de isprava, curajosi si determinati sa investeasca la ei acasa, si ne-au povestit de planurile de extindere a ofertei. Urmeaza o amenajare peisagistica exterioara, vor sa  faca o pastravarie, sa aduca ponei si poate reusesc sa construiasca si tiroliana pe dealul generos din spatele pensiunii.

O sa revenim la vara impreuna cu Mara. Sunt convins ca-i va placea! Mai ales piscina, dar si posibilitatea de a explora salina din apropiere. Va recomand o vizita de relaxare si refacere. Merita si nici nu-i scump.

Posted in , , , , , , | Leave a comment

Test de creativitate


Scoala Norvegiana de Studii Creative isi propune sa pregateasca oamenii pentru o serie de profesii in cadrul industriilor creative. O idee foarte frumos livrata.





Tu cat de creativ esti?

Poti sa verifici aici: http://kreativitetstesten.no/en/

Posted in , | Leave a comment

Ferestre din New York

Windows from New York este un demers al designerului Jose Guizar prin care publica, sapatamanal, o ilustratie a unei ferestre caracteristice unui cartier newyorkez. 
Foarte frumos! Mi-ar placea sa vad asa un proiect despre ferestrele Iasului.





Posted in , , , , , | Leave a comment

Sapte opinii despre planning de la Jon Steel




Fii de folos.Valoarea reala a unui planner este de a rezolva probleme și de a veni cu soluții simple. Inteligența este pur și simplu un mijloc pentru atingerea scopului.
Scoate cei mai bun în altii. Acționeaza ca un catalizator pentru ceilalți prin asigurarea condițiilor pentru gandire creativa in cunostinta de cauza.
Fii o placa turnanta, nu numai intre oameni, ci si între branduri și publicurile cu care interactioneaza.
Dezvolta o înțelegere profundă a motivațiilor si instinctelor umane.
Poseda o experiență de viață reala. Ieși din birou pentru a experimenta lumea reala și a înțelege oamenii si vietile lor.
Creaza-ti un program de lucru, atat în interiorul cat și în afara biroului pentru a genera cele mai bune idei și insight-uri.
Fie analogic sau digital, sarcina principala a oricarui planner este sa înțeleaga cum comunica oamenii.

Posted in , , , | Leave a comment
Un produs Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.