Am avut de curand o polemica cu un client in care el sustinea ca exista brand-uri ideale, si doar acele brand-uri pot avea succes.
Eu nu cred ca exista branduri ideale. Ideea face parte dintr-un sistem de gandire pre-digital, unde posibilitatile de constructie a brand-urilor se limitau la un set de instrumente inguste. Potrivit acestui mindset, se poate spune ca unele marci erau mai potrivite decat altele pentru a face cele cateva lucruri pe care marketing-ul ti le permitea. Dar astazi, in era post digitala, acest lucru nu mai este valabil.
Inainte existau un set limitat de oportunitati si toata lumea a trebuit sa forteze brandul lor in aceste mici cutii de instrumente de marketing in scopul de a comunica si a se conecta cu audienta. Acest lucru nu a facut bine pentru multe brand-uri si se poate spune ca existau brand-uri ideale sau mai putin ideale in functie de care se potrivea mai bine la instrumentele disponibile. Azi - exista o oportunitate de marketing geniala pentru toata lumea - atat timp cat market-erii sunt interesati sa o descopere.
Astazi este mai mult vorba despre înţelegerea marketing-ului prin prisma valorii companiilor (ce valori oferă, in ce context si cum?), decat incercarea de a potrivi marketing-ul intr-un set predefinit de unelte.
Prin urmare, un brand ideal este un brand care exploreaza, care gaseste instrumentele cele mai potrivite contextului lor (situatiile in care produsele lor sau brand idea furnizeaza valoare), pentru audienta lor şi pentru organizatie. Si inţelege ca marketing-ul este o parte a experientei de produs sau de utilizare, nu ceva ce ai adauga la sfarsit doar pentru a spune oamenilor ca produsul este disponibil.
Nu exista brand-uri ideale, ci doar strategii geniale.