Entuziasmul nu este de ajuns pentru a reusi in publicitate.
Sustin un seminar pe Strategii de comunicare si PR, la Comunicare Sociala si Relatii Publice, anul III, Fac. Filosofie, UAIC.
95 % dintre studenti isi doresc sa lucreze in publicitate. Din nefericire, pentru ei, nu cunosc mai mult de 2 agentii de publicitate din Romania. Nu stiu ca exista in Iasi agentii de publicitate. Nu cunosc nici macar o agentie de PR.
Ca sa nu mai vorbesc de faptul ca nu au idee despre cum functioneaza o agentie de publicitate, cum este organizata. Toti vor sa faca spoturi!!!!! Si se plang ca nimeni nu le da vreo sansa sa arate cat de creativi sunt ei!
Cand le recomand sa citeasca, sa se informeze, ma privesc oarecum mirati. Nu par entuziasmati de perspectiva lecturii.
In general dupa ce le povestesc despre ce si cum este publicitatea in realitate, se mai lumineaza. Reusesc ca in urma exercitiilor practice pe care le lucram impreuna sa le starnesc si mai mult interesul. Isi dau seama de lacune si pentru a veni mai bine pregatiti, se apuca de citit.
Dar e jale......Facultatile sunt fabrici de facut bani si nu prea le pasa de ce cunostinte livreaza studentilor. Si nici daca specializarile propuse raspund cerintelor pietei.
Search
Me
About
A sparking curious mind, who dares to struggle in order to win. Views my own, unless stated otherwise.
Get in touch!
Contributor to
Tweet Level
Daily Dose
Romanian Blogs
Planning Globe
- APG
- Account Planning Romania
- APG Australia
- This Blog Sits at the
- John Griffiths
- Adliterate
- Blurb
- John Grant
- The Hidden Persuader
- Russell Davies
- Pink Air
- Conformists Unite
- David Nottoli
- No Man's Blog
- Talent Imitates
- Brand New
- Holy Cow
- Piece
- Organic Frog
- Big Picture
- Planningblog
- Chroma
- Influx
- Ad Pit
- Fallon Planning Blog
- Planning On Subversion
- Northern Planner
- Rock'n'roll & Advertising
- Kevin Rothermel
- Skeeballers
- Plannerliness
- Espinha
- Planning from the outside
Random Inspiration
Blogroll
- Advertising/Design Goodness
- Ad Hunt
- Ad ++
- Ad Freak
- Adhurl
- Adjab
- Ad Pulp
- Adrants
- AdScam/The Horror!
- Adtrocius
- Adverblog
- Armchair Media
- Authentic Boredom
- blog Fabrica
- Bannerblog
- Be A Design Group
- Being Reasonable
- Bigshinything
- Billboardom
- Blogfonk
- Brainstorm 9
- Brand Noise
- Brand Flakes for Breakfast
- Everything's Better with Brentter
- CoolzOr
- Copyranter
- Core 77
- Design+Innovation
- Creative Generalist
- Direct Daily
- Ernie Schenck
- Fast Company
- Fontleech
- Fontlover
- Groupies
- Hyper Inked
- Ideamill
- Industrial
- Killer Viral
- Le Blog Personnel
- Marketing Babylon
- M!ndless
- Make The Logo Bigger
- Marketing Alternatif
- Media Culpa
- Media Savvy
- MIT Advertising Lab
- MIT Convergence Culture
- Modern Marketing
- Much Ado About MKTG
- Jupiter Research
- Netzkobold
- Partnes+simons
- PR Studies
- Publicidade off-the-record
- Micro Persuasion
- the fruits of imagination
Archives
- feb. 2014 (2)
- dec. 2013 (1)
- nov. 2013 (2)
- oct. 2013 (1)
- iun. 2013 (1)
- mai 2013 (2)
- apr. 2013 (2)
- mar. 2013 (4)
- feb. 2013 (12)
- oct. 2012 (3)
- sept. 2012 (1)
- iul. 2012 (1)
- iun. 2012 (2)
- mai 2012 (4)
- apr. 2012 (7)
- mar. 2012 (10)
- feb. 2012 (3)
- ian. 2012 (5)
- dec. 2011 (3)
- nov. 2011 (8)
- oct. 2011 (4)
- sept. 2011 (6)
- aug. 2011 (4)
- iul. 2011 (4)
- iun. 2011 (2)
- apr. 2011 (3)
- mar. 2011 (3)
- feb. 2011 (6)
- ian. 2011 (6)
- dec. 2010 (5)
- nov. 2010 (1)
- oct. 2010 (1)
- sept. 2010 (2)
- aug. 2010 (2)
- iul. 2010 (3)
- mai 2010 (1)
- apr. 2010 (5)
- mar. 2010 (6)
- feb. 2010 (4)
- ian. 2010 (2)
- dec. 2009 (13)
- nov. 2009 (3)
- oct. 2009 (4)
- sept. 2009 (5)
- aug. 2009 (3)
- iul. 2009 (2)
- iun. 2009 (4)
- aug. 2008 (2)
- iul. 2008 (3)
- mai 2008 (2)
- apr. 2008 (3)
- mar. 2008 (7)
- feb. 2008 (10)
- ian. 2008 (1)
- oct. 2007 (3)
- sept. 2007 (13)
- aug. 2007 (19)
- iul. 2007 (12)
- iun. 2007 (20)
- mai 2007 (17)
- apr. 2007 (16)
- mar. 2007 (17)
- aug. 2006 (20)
- iul. 2006 (34)
- iun. 2006 (29)
- mai 2006 (40)
- apr. 2006 (24)
- mar. 2006 (2)
5 Responses to Et Cetera: Invatamantul in RO
trist dar adevarat. prietenii mei cred ca daca lucrez in publicitate, am o steluta in frunte. gresit...mie tot in presa mi-a placut. era mai fun si mai interesant.
ma intreb de ce esti inca in publicitate ;). evident se castiga mai bine. oricum, apreciez modestia ta.
Subscriu.
Toata lumea e creativa, toata lumea viseaza sa scrie spoturi, ba mai mult au si inclinatii regizorale. Ce viseaza noaptea vor sa aplice ziua, ca na, li se pare ca e buna ideea pentru un spot.
Si da. Uita sa mai citeasca. Uita ca meseria se invata. Ba mai mult, nici nu vor sa o fure. Ei stiu totul, ei sunt creativi.
Toti se viseaza sus, dar uita ca pentru a ajunge sus trebuie sa urci de jos.
PLEAVA din facultate se transforma dupa terminarea acesteia in mari cunoscatori in domeniu. Intrati in facultate pe baza de “dosar”, cu examene din anul 2 luate in anul 4, tintind un 5 ca si cum asta ar fi necesitatea lor atunci cand isi platesc taxele, terminand in final o facultate care nu-i poate exmatricula ca doar aduc bani, ajung in acelasi punct cu tine: la linia de START in construirea unei cariere. Si atuci se dau mari cunoscatori ai domeniului pe care l-au “invatat”, ca na, doar au diploma in acel domeniu nu?
Cred ca in CV capitolul studii sau educatie, ar trebui eliminat sau inlocuit cu activitati si studii extrascolare.
Si se mai supara cand toti angajatorii le cer experienta.
Subscriu.
Toata lumea e creativa, toata lumea viseaza sa scrie spoturi, ba mai mult au si inclinatii regizorale. Ce viseaza noaptea vor sa aplice ziua, ca na, li se pare ca e buna ideea pentru un spot.
Si da. Uita sa mai citeasca. Uita ca meseria se invata. Ba mai mult, nici nu vor sa o fure. Ei stiu totul, ei sunt creativi.
Toti se viseaza sus, dar uita ca pentru a ajunge sus trebuie sa urci de jos.
PLEAVA din facultate se transforma dupa terminarea acesteia in mari cunoscatori in domeniu. Intrati in facultate pe baza de “dosar”, cu examene din anul 2 luate in anul 4, tintind un 5 ca si cum asta ar fi necesitatea lor atunci cand isi platesc taxele, terminand in final o facultate care nu-i poate exmatricula ca doar aduc bani, ajung in acelasi punct cu tine: la linia de START in construirea unei cariere. Si atuci se dau mari cunoscatori ai domeniului pe care l-au “invatat”, ca na, doar au diploma in acel domeniu nu?
Cred ca in CV capitolul studii sau educatie, ar trebui eliminat sau inlocuit cu activitati si studii extrascolare.
Si se mai supara cand toti angajatorii le cer experienta.
adevarat graiesti. ma intreb cum s'ar putea imbunatati lucrurile....
Trimiteți un comentariu