Archive for martie 2012

Școală bună, părinți ne-buni

O amică a soției mele sună să o întrebe dacă poate să o i-a în spațiu pentru a-și putea înscrie copilul în clasa 0 la școala din cartierul unde locuim. Cică ar fi o școală ”bună”. Un alt cuplu divorțează pentru a-și schimba cărțile de identitate astfel încât să-și poată înscrie copilul la o altă școală ”bună”. Mai știu pe unii care și-au schimbat domiciliul la părinții unuia dintre soți din același motiv. Cred că populația părinților cu copii de clasa 0 a luat-o razna!

Niciunul din acești părinți nu a luat în considerare cel mai important aspect din ecuație, anume propriul copil. Ori dacaă copilul nu este în stare, niciun profesor de pe lumea asta nu poate să-l facă performant. Mai mult decât atât, ce înseamnă  o școală ”bună”? Una care are rezultate? Ce garantează că vor continua să aibă? Mai ales dacă se vor înscrie copii pe bază de șpagă.

Întâmplător atât eu cât și frații mei am urmat cursurile școlii din cartier. Pentru că locuiam acolo. Nu știu dacă era ”bună” la vremea aia. Știu că am fost o generație mare, cu concurență teribilă. În orice caz, pentru devenirea mea viitoare, clasele primare nu au avut nicio relevanță. Nici pentru frații mei. Sau colegii mei de clasă. Ce contează forate mult, este inluența familiei, aplecarea părinților pentru educația propriilor copii și nu transferul responsabilității pentru asta, instituțiilor publice.

Cred că a venit vremea ca în țara mea să fie pedepsită și oferirea de mită/șpagă, nu numai solicitarea. Și ar trebui să reflectăm asupra următoarei maxime: ”Caracterul unei şcoli bune e ca elevul să înveţe în ea mai mult decât i se predă, mai mult decât ştie însuşi profesorul”. ( Mihai Eminescu)

Posted in , , , , , | Leave a comment

Atelierul Produselor Creative


Acum mai bine de 10 ani, când eram la începutul carierei mele în publicitate îmi doream foarte mult să dau peste un mentor cu experiență practică care să mă ajute să-mi canalizez cunoștințele astfel încât să-mi fructific mai bine potențialul creativ. Nu l-am întâlnit și de aceea am fost nevoit să citesc foarte multă informație din domeniu astfel încât să pot face performanța așa cum îmi doream.

Ei bine, prietenii de la Asociația Industrii Creative împreună cu Coriolan, o companie ieșeana care înțelege potențialul creativității în afaceri, au pus la cale o întâmplare care nu trebuie ratată de niciun tânăr care lucrează în industriile creative. Cunosc destui care se plâng că nu reușesc să-și vândă/valorifice produsele creative. Acum aveți șansa să învățati asta de la oameni cu experiență dobândită în piață, reală, nu teoretică. Și asta gratis!

Este vorba despre Atelierul Produselor Creative un program de training şi mentorat de cinci zile, prin care 20 de tineri creativi învaţă cum să îşi dezvolte ideile în produse de succes.
Echipele sunt formate din tineri cu abilităţi şi competenţe creative complementare care se pot înscrie inițial cu una sau mai multe idei de produs, urmând ca juriul format din mentorii Atelierului Produselor Creative să aleagă cele cinci echipe care vor participa la programul de training și își vor transforma ideile în produse.

După cum a-ți văzut deja în fotografia care ilustrează atelierul, mentorii implicați în proiect sunt nume importante din industriile creative din România. Îi cunosc pe toți, cu unii dintre ei am și lucrat cot-la-cot și trebuie să spun că merită tot efortul de a participa pentru a avea posibilitatea să furați meserie de la oamenii aștia.

Prin urmare, nu mai ezitați! Locurile sunt limitate, iar timpul nu stă în loc.
Înscrieți-vă acum urmând link-ul http://www.industriicreative.ro/proiecte/atelierul-produselor-creative/#form

Posted in , , , , , , , , , | Leave a comment

Zece lecții de viață de la Einstein



1. Urmează-ţi curiozitatea: "Nu am nici un talent deosebit. Sunt doar pasionat de curios."

2. Perseverenţa este de neprețuit: "Nu este vorba că eu sunt deştept, doar că eu petrec mai mult timp cu rezolvarea problemelor."

3. Concentrează-te pe prezent: "Orice bărbat care poate conduce în siguranţă în timp ce sărută o fată, nu dă sărutului atenţia cuvenită."

4.Imaginatia este puternică: "Imaginația este totul. Este trailer-ul atracțiilor viitoare. Imaginatia este mai importantă decât cunoașterea. "

5. Fă greşeli: "O persoană care nu a greşit nu a încercat niciodată nimic nou."

6. Trăiește acum: "Eu nu mă gândesc prea mult la viitor - vine destul de repede."

7. Crează valoare: "Nu-ți dori succesul, ci mai degrabă să creezi valoare."

8. Nu fi repetitiv: "Nebunie: să faci acelaşi lucru în continuu şi să aştepți rezultate diferite."

9. Cunoaşterea vine din experienţă: "Informaţia nu este cunoaştere.Singura sursă de cunoaștere este experiența."

10. Învaţă regulile şi apoi joacă mai bine: "Trebuie să înveţi regulile jocului. Şi mai apoi trebuie să joci mai bine decât oricine altcineva. "

Posted in , , , | Leave a comment

Atitudinea

Pe masura ce imbatranesc, îmi dau seama de impactul atitudinii asupra vieţii. Atitudinea, pentru mine, este mai importanta decât faptele. Este mult mai importantă decât trecutul, educaţia, banii, decât circumstanţele, decât eşecul, decât succesul, decât ceea ce alţi oameni cred sau spun sau fac. Este mult mai importanta decât aspectul, un talent sau aptitudinile. In fiecare zi avem de facut o alegere în ceea ce priveşte atitudinea cu care vom incepe acea zi. Noi nu putem schimba trecutul nostru ... nu putem schimba faptul că oamenii vor acţiona într-un anumit fel. Noi nu putem schimba inevitabilul. Singurul lucru pe care-l putem face este sa jucam singura carte pe care o avem, atitudinea noastră. Sunt convins că viaţa este 10% ceea ce se întâmplă cu mine şi 90% cum reacţionez la asta.
Ganditi-va la atitudinea unui copil care invata sa mearga. Ce face el cand se impiedica si cade? Iti voi spune ce nu face. Nu se incrunta, nu invinovateste covorul. Nu isi acuza parintii pentru ca l-au indrumat gresit. Nu renunta. Zambeste, se ridica si incearca inca o data. Si inca o data. Saptamani la rand, pina reuseste!

Aşa este si cu noi ... noi suntem responsabili de atitudinile noastre.

Posted in , , , | Leave a comment

Serile CRILIA

Pe 22.03.2012, incepand cu orele 18, la Vox Cafe la invitatia prietenilor de la CRILIA, voi povesti despre cum generozitatea este viitorul oricarei strategii de marketing. Va dezvalui cateva subiecte abordate in prezentare:

“să faci bine devine foarte repede un imperativ strategic – nu doar unul moral”




Banii strânși în cadrul acestei ediții vor merge la Boboc Alex-Petronel, o frumusețe de copil care abia a împlinit 6 ani. Despre Alex am aflat cu ajutorul celor de la Fundația Serviciilor Sociale Bethany din Iași, care l-au descris cam așa:

“Alex-Petronel este un copil singur la părinţi căruia îi place să se joace tot timpul şi care nu poate sta departe de mama sa. Din păcate, copilul nu ştie cum e să se joace cu alţi copii de vârsta lui pentru că el poate să se joace doar de unul singur. Băiețelul are un astfel de comportament pentru că suferă de autism, iar acest lucru îl face dependent de suportul şi sprijinul părinţilor lui. Mama copilului este asistent personal şi câştigă lunar în jur de 450 lei, iar tatăl lucrează ocazional în domeniul construcţiilor. Posibilităţile de creştere şi de îngrijire corespunzătoare ale copilului sunt limitate, cu atât mai mult cu cât sprijinul din partea membrilor familiei lărgite este redus”.

Ei, ce zici? Merită să ajutăm puștiul și să decoperi, în același timp, lucrurile faine pe care vi le voi povesti?

Cum participi?

Simplu! Completează acest formular, iar în 24 de ore vei primi confirmarea.

Posted in | Leave a comment

Ce am invatat la Social Media Summit Iasi 2012

Asa cum spuneam in prezentarea mea, confirmat si de cei care au vorbit in sesiunile ulterioare, in social media (blogging inclusiv), audienta si calitatea continutului livrat ei, sunt cele mai importante elemente din ecuatie.


Asa cum a reiesit din excelenta prezentarea a lui Emanuel Martonca despre cum foloseste Coriolan social media, brand-urile ar trebui sa devina creatori si distribuitori de continut pentru audientele lor. Dar asta inseamna investitie in resurse, efort coordonat, obiective clare (prospecti, subscriberi, vanzari). Din pacate, asa cum arata si Manafu in prezentare, companiile romanesti isi doresc de la social media sa fie gratis. Nu exista asa ceva! Chiar daca o faci in-house, tot te costa.

Inca o chestiune interesanta cu ce am ramas de la conferinta. Nu conteaza cifrele unui blog, ci loialitatea cititorilor, calitatea lor si engagementul. De buna seama ca ei te vor duce spre alti cititori, spre cifre mai bune, dar un blogger ar trebui sa se gandeasca la ce fel de continut livreaza, nu la cifre.

Trebuie sa le multumesc Martei si Revistei Biz pentru ca m-au invitat si pentru ca au venit din nou la Iasi. Sper sa vina si la anul, pentru ca audienta ieseana este una interactiva si ies evenimente animate. Ca sa nu mai vorbesc de networking-ul de calitate din pauze.

Toate acestea au fost posibile sponsorilor care cred in social media si investesc cu succes acolo. Firesc, clientii lor sunt deja acolo. Le multumesc pentru sprijinul acestui eveniment la Iasi: Staropramen, Danone (fiica-mea e mare consumatoare de Actimel), BCR, Romtelecom, Cosmote. Sper ca vor sprijini in continuare proiectele celor de la BIZ si ca ne vom vdea si la anul in dulcele targ.

Posted in , , , , , , | Leave a comment

Social Media Summit Iași 2012


SMS Iași revine și voi fi prezent în calitate de speaker. Voi avea o prezentare despre dozaj și timing în blogging. Când este cel mai potrivit să postezi, când este prea mult, când este cel mai potrivit moment pentru a distribui postările prin intermediul media sociale. O să fie distractiv și folositor!

Abia aștept să ma întâlnesc cu prietenii din online-ul local cât și cu cei ce vin din alte părți. Mă bucur că evenimentul revine la noi. Asta înseamnă că cel de anul trecut a ”făcut” succes și că blogosfera ieșeană este una importantă.

În caz că nu v-ați înscris încă s-ar putea să fie prea târziu. Urmăriți reacțiile de la eveniment. Sunt convins că vor fi concluzii pertinente și utile. Pe mâine la Hotel Ramada!

Posted in | Leave a comment

Conspiraţia lui 13 dominant






Orice teorie are la bază o definiţie, de cele mai multe ori o traducere pe înţelesul omenesc a unor semne greu de perceput şi a unor influenţe de nepătruns pentru mintea noastră. Conspiraţia lui 13 dominant este o asociere a unor valori de sorginte divină cu valori demonice. Numele primit la sfântul botez se însumează moştenirii numelui de familie sau a celui împrumutat prin căsătorie. Dar să ne întoarcem la definiţia de milenii a numărului 13.

“Treisprezece e o octava mai înaltă a numărului 4 şi e cu două octave mai înalt decât numărul 12, străvechiul număr al finalizării. 13 semnifică sfârşitul unui ciclu, având ca exemplu existenţa a 13 zodii în astrologia celtă şi indiană. Dacă 13 anunţă noi începuturi, el semnifică de asemenea faptul că sistemele demodate trebuie să ia sfârşit pentru a face loc unor transformări foarte necesare.”

Dacă ne vom referi la ultima parte a definiţiei, vom putea face cu uşurinţă translarea către tema conspiraţiei lui 13 dominant. Şi nu se va face aici trimitere la trecutul politic tumultos al Europei. Vom trece direct la o analiza a prezentului influenţat de jocul numerologic-nominal. Ştim bine cât de mult ne este determinată viaţa de numele pe care îl primim la botez. Nu întâmplător, arabii, savanţi din vechime şi deţinători de secrete matematice, pun mai multe nume copiilor lor. Cu cât numele este mai complex, cu atât scutul energetic devine mai puternic. Dar ce se întâmplă când forţa şirului de vocale şi consoane întâlneşte maleficul număr 13? Amestecul de forţă divină (protecţia botezului) şi malefică (13) crează o energie unică în cazul persoanelor a căror nume şi prenume însumează 13 litere.

Putem spune că sunt aleşi ai sorţii, dar şi instrumente ale mogulilor care guvernează deasupra tuturor. Folosirea acestor persoane, care de cele mai multe ori sunt introduse în scenă fără a fi anunţate în prealabil, este o practică tot mai des întâlnită în politica forţelor oculte mondiale. Şi iată câteva exemple definitorii: Traian Băsescu, preşedintele României, introdus în ultima clipă în cursa pentru scaunul de şef de stat prin retragerea lui Theodor Stolojan, câştigă alegerile din România şi nu mai cedează funcţia până în prezent. Avem de a face cu un prim exemplu de 13 dominant (numele format din 13 litere). Un alt exemplu, mult mai răsunător de intruziune a maleficului 13 în politica mondială, este Vladimir Putin. Acelaşi scenariu – personaj necunoscut, promovat brusc într-o funcţie importantă şi mai apoi ajunge preşedinte de stat. Aceleaşi forţe dominante, aceeaşi combinaţie de 13 litere în nume. Exemplele sunt nesfârşite şi destinul personajelor la care facem referire e acelaşi.

Dar nu putem trece cu vederea un ultim caz, extrem de recent din istoria unei ţări mici, dar manipulată de interesele marilor puteri. După doi ani şi jumătate de frământări politice, liderii politici de la Chişinău convin asupra numirii unui candidat pentru funcţia de Preşedinte al Republicii Moldova. Şi, ca un magician cu puteri nebănuite, premierul Vlad Filat scoate din mânecă un nume – Viorica Bacalu. Nu cred că are vreun sens să mai numărăm cele 13 litere din nume. De altfel, ca o paranteză, premierul Filat, care se află într-un regres vizibil energetic şi de putere, a renunţat să mai folosească numele lui din acte – Vladimir Filat (13 dominant şi puternic scut energetic) şi îl foloseşte pe acela de Vlad Filat (9 descendent – număr care este cu trei octave sub 13).

În încheiere vă voi reaminti că la Cina cea de taină au participat 13 oameni, în caledarul maya erau cicluri de 13 zile, americanii nu constuiesc niciodată al 13-lea etaj al clădirilor, majoratul băieţilor evrei (Bar Mitzvah) are loc la 13 ani şi, nu în ultimul rând, Sfânta Fecioară din Fatima   s-a arătat credincioşilor, 6 luni la rând, într-o zi de 13.


Posted in , , , , , | Leave a comment

Blog Olympics, se va repeta istoria?

Maine, 3 martie, incepand cu orele 10, va avea loc a II a editie a Blog Olympics, competitie dedicata bloggerilor, organizata de Decathlon Iasi si InOras.ro.

Cum la prima editie am facut parte din Echipa Castigatoare, vreau sa repet performanta si anul acesta. Condusi de capitanul echipei, Pavel, alaturi de Ettiene, Alex, Andrei si Doina, vom intra in competitie in 3 discipline diferite: tir cu arcul, tenis de masa si streetball. Cum la basket nu sunt foarte priceput, sperantele mele stau in castigarea competitiei in celelalte doua discipline.


Tinand cont de performantele obtinute in formule similare la cateva competitii blogerisitce anterioare, sunt increzator ca vom iesi invingatori in cel putin doua discipline! Sa castige cei mai buni!


LATER EDIT: Din nefericire, din cauza unor intamplari neprevazute aparute in ultimul moment nu voi putea participa la competitie. Imi cer scuze fata de coechipieri si le tin pumnii sa castige!

Posted in , , | Leave a comment
Un produs Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.